data-force-group-logo-navdata-force-group-logo-navdata-force-group-logo-navdata-force-group-logo-nav
  • Główna
  • Usługi
  • Branże
  • Aktualności
  • O nas
  • Kontakt
  • EnglishEnglish
✕
Planujesz wdrożenie z mObywatelem? Skorzystaj z naszego doświadczenia
20 kwietnia, 2023
Opublikowane przez admin o 2 lipca, 2023
Kategorie
  • Aktualności
Tagi
HCL Unica

(C) Freepik.com

HCL Unica: Od pomysłu do realizacji kampanii

HCL Unica to pakiet zaawansowanych narzędzi służących do zarządzania kampaniami marketingowymi, które umożliwiają kompleksową realizację procesu biznesowego, począwszy od zgłoszenia pomysłu na kampanię aż do jej wysyłki.

HCL Unica

(C) Freepik.com

Współczesne przedsiębiorstwa wykorzystują zaawansowane narzędzia do zarządzania kampaniami marketingowymi, aby skutecznie dotrzeć do klientów i osiągnąć wyznaczone cele biznesowe.

– Jednym z narzędzi ułatwiających osiągnięcie wyznaczonych celów jest HCL Unica, oferująca szeroki zakres modułów, pozwalając na skuteczną realizację kampanii marketingowych – wyjaśnia Paweł Szulakowski, prezes zarządu Data Force Group – spółki, która wdraża rozwiązania HCL.

HCL Unica to zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami marketingowymi, przygotowane przez HCL Software – światowego lidera w dziedzinie usług technologicznych i rozwiązań IT. Zestaw narzędzi HCL Unica umożliwia marketerom planowanie, wdrażanie i analizowanie skutecznych kampanii marketingowych, integrując różne kanały komunikacji i umożliwiając personalizację przekazu. Dzięki temu rozwiązaniu można efektywnie koordynować działania zespołów, tworzyć i wysyłać spersonalizowane komunikaty, a następnie śledzić wyniki kampanii i analizować ich efektywność, co pozwala osiągać dużo lepsze wyniki i zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.

Efektywne zarządzanie procesem biznesowym

Na potrzeby tego artykułu wykorzystujemy schematyczne działy – przykładowego przedsiębiorstwa – biorące udział w procesie.

Proces wdrożenia kampanii bezpośredniej, oparty na narzędziach HCL Unica, składa się z kilku kroków i wykorzystuje kilka modułów dostarczanych w ramach rozwiązania. Wszystko zaczyna się, kiedy na Lider otrzymuje nowy pomysł na kampanię i rejestruje go jako „Request” poprzez moduł HCL Unica Plan w systemie HCL Unica. Następnie Zespół Marketingu Bezpośredniego podejmuje decyzję dotyczącą kontynuacji pomysłu na kampanię. Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany, rezerwowana jest data realizacji kampanii.

Kolejnym krokiem jest koordynacja przygotowania layoutów/kontentów, która odbywa się przy współpracy z Departamentem Promocji Marki. Lider odpowiada za nadzór nad całym procesem, w tym za ustalenie przepustowości kanałów, terminów realizacji kampanii i zakresu materiałów marketingowych. Do tworzenia materiałów wykorzystywanych w kampaniach można użyć modułu HCL Unica Deliver.

Następnie przygotowywane są szczegóły związane z kampanią, takie jak briefy, skrypty czy treści komunikatów marketingowych. W tym etapie istotne jest dokładne doprecyzowanie wszystkich ustaleń dotyczących kampanii. – Narzędzie HCL Unica poprzez moduł HCL Unica Plan umożliwia tworzenie zadań i przypisywanie ich odpowiedzialnym osobom lub działom, co ułatwia monitorowanie postępu prac. Pozwala on również na pracę nad kolejnymi wersjami kontentu w jednym spójnym środowisku, aż do momentu wypracowania ich finalnej wersji – wyjaśnia Marcin Milczarek, Business Development Manager z Data Force.

Test komunikatów i weryfikacja wyników

Kolejny etap to przygotowanie baz danych i naliczenie scoringów, jeśli jest to wymagane przez kampanię. Zespół odpowiedzialny za przygotowanie baz, dostarcza je w odpowiednim terminie i formacie, a osoba odpowiedzialna za konfigurację kampanii w dedykowanych modułach: HCL Unica Campaign (kampanie Batch),  Interact (kampanie real time), Journey (kampanie z zaplanowaną podróżą klienta), przeprowadza wstępne przeliczenia i testy wysyłki komunikatów marketingowych.

– Po analizie testów i weryfikacji potencjalnych działań marketingowych, kampania jest gotowa do wysłania. Narzędzie HCL Unica umożliwia zaplanowanie harmonogramu wysyłki, a także monitorowanie wyników kampanii w czasie rzeczywistym m.in. dzięki wbudowanemu modułowi raportowemu – mówi Marcin Milczarek.

Weryfikacja skuteczności kampanii

Po zakończeniu kampanii, Zespół Analityków weryfikuje jej skuteczność i efektywność. Narzędzie HCL Unica oferuje wiele raportów i wskaźników, które pomagają ocenić wyniki kampanii, takie jak: wskaźniki otwarć, kliknięć, konwersji czy zwrotu z inwestycji.

Na podstawie zebranych danych i wniosków, Zespół Analityczny może dostarczyć rekomendacje dotyczące dalszych działań marketingowych oraz optymalizacji procesu biznesowego opartego na narzędziach HCL Unica.

Sekwencja oparta na narzędziach HCL Unica obejmuje: zgłoszenie pomysłu na kampanię, koordynację działań z różnymi zespołami (dzięki modułowi HCL Unica Plan), przygotowanie i konfigurację kampanii, wysyłkę komunikatów marketingowych (dzięki modułom HCL Unica Campaign lub Interact), monitorowanie wyników kampanii oraz analizę efektywności. Narzędzie HCL Unica ułatwia zarządzanie tym procesem, zapewniając kompleksowe rozwiązania do planowania, realizacji i analizy kampanii marketingowych.


Przykładowy proces biznesowy wspierany przez HCL Unica

  1. Zgłoszenie pomysłu na kampanię (HCL Unica Plan): Osoby odpowiedzialne za marketing zgłaszają pomysł na kampanię, określając cele, grupę docelową i oczekiwane wyniki.
  2. Koordynacja działań z różnymi zespołami (HCL Unica Plan): Zespół marketingowy współpracuje z zespołem kreatywnym, zespołem sprzedaży, zespołem analitycznym i innymi zespołami w celu skoordynowania działań i zapewnienia spójności kampanii.
  3. Przygotowanie i konfiguracja kampanii: Korzystając z modułów HCL Unica Campaign, HCL Unica Interact, HCL Unica Journey, HCL Unica Deliver, tworzy się kampanię, definiuje komunikaty marketingowe, personalizuje treści, określa się harmonogram wysyłki i konfiguruje parametry kampanii.
  4. Wysyłka komunikatów marketingowych: Narzędzie HCL Unica umożliwia wysyłkę komunikatów marketingowych do wybranej grupy odbiorców, segmentację odbiorców, zarządzanie listami mailingowymi, testy A/B, komunikacja real-time, stworzenie podróży klienta.
  5. Monitorowanie wyników kampanii: Po rozpoczęciu kampanii narzędzie HCL Unica dostarcza informacji na temat wskaźników otwarć, kliknięć, konwersji i innych metryk, które pozwalają śledzić skuteczność kampanii w czasie rzeczywistym.
  6. Analiza efektywności: Po zakończeniu kampanii, zespół analityczny analizuje zebrane dane i ocenia skuteczność kampanii. Narzędzie HCL Unica ułatwia zarządzanie tym procesem, zapewniając kompleksowe funkcje do planowania, realizacji i analizy kampanii marketingowych.

Moduły rozwiązania HCL Unica – możliwe do wykorzystania w ramach działań przy realizacji określonych procesów biznesowych.

Informacje

Data Force Group to firma z ponad 15-letnim doświadczeniem we wdrażaniu narzędzi zwiększających skuteczność marketingu opartych o analizę danych i metody AI. Zespół DFG, który składa się z ekspertów i pasjonatów wielu dziedzin, oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie analizy zachowań i potrzeb klientów, efektywnej komunikacji i zwiększenie sprzedaży.

Spółka ma w swoim portfolio wdrożenia dla takich marek jak: Ultimo, Vectra, Toya, Biedronka, Play, Cyfrowy Polsat, Plus, NC+, Skoda, Volkswagen, Metlife, Raiffeisen Bank, Kredyt Bank.

HCL Software to producent oprogramowania o globalnym zasięgu. Firma oferuje szeroki zakres produktów i usług, w tym wyspecjalizowane systemy dla przedsiębiorstw z sektora finansowego, telekomunikacyjnego, administracji i ochrony zdrowia. Poza oprogramowaniem służącym do automatyzacji procesów oferuje systemy do śledzenia ścieżek sprzedażowych, analizy i wizualizacji danych, zarządzania i optymalizacji procesów.

Kontakt do sprzedawcy

Dalius Kubylis

Head of technology

dalius.kubylis@dataforce.com

Paweł Szulakowski

CEO

pawel.szulakowski@dataforce.com

Porozmawiajmy na temat współpracy

Odwiedź nas lub napisz
Share
0
admin
admin

Powiązane wpisy

20 kwietnia, 2023

Planujesz wdrożenie z mObywatelem? Skorzystaj z naszego doświadczenia


Czytaj dalej
22 marca, 2023

Automatyzacja procesów z Data Force Group i HCL Software


Czytaj dalej
31 stycznia, 2023

Nowoczesne rozwiązanie campaign management dla banku Credit Agricole


Czytaj dalej

Data Force Group Sp. z o.o.,
ul. Grzybowska 43,
00-855 Warszawa, Polska

E-mail: biuro@dataforce.pl

© 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone / All rights reserved. Data Force Group