HCL Unica: Od pomysłu do realizacji kampanii
HCL Unica to pakiet zaawansowanych narzędzi służących do zarządzania kampaniami marketingowymi, które umożliwiają kompleksową realizację procesu biznesowego, począwszy od zgłoszenia pomysłu na kampanię aż do jej wysyłki.
Współczesne przedsiębiorstwa wykorzystują zaawansowane narzędzia do zarządzania kampaniami marketingowymi, aby skutecznie dotrzeć do klientów i osiągnąć wyznaczone cele biznesowe.
– Jednym z narzędzi ułatwiających osiągnięcie wyznaczonych celów jest HCL Unica, oferująca szeroki zakres modułów, pozwalając na skuteczną realizację kampanii marketingowych – wyjaśnia Paweł Szulakowski, prezes zarządu Data Force Group – spółki, która wdraża rozwiązania HCL.
HCL Unica to zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami marketingowymi, przygotowane przez HCL Software – światowego lidera w dziedzinie usług technologicznych i rozwiązań IT. Zestaw narzędzi HCL Unica umożliwia marketerom planowanie, wdrażanie i analizowanie skutecznych kampanii marketingowych, integrując różne kanały komunikacji i umożliwiając personalizację przekazu. Dzięki temu rozwiązaniu można efektywnie koordynować działania zespołów, tworzyć i wysyłać spersonalizowane komunikaty, a następnie śledzić wyniki kampanii i analizować ich efektywność, co pozwala osiągać dużo lepsze wyniki i zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.
Na potrzeby tego artykułu wykorzystujemy schematyczne działy – przykładowego przedsiębiorstwa – biorące udział w procesie.
Proces wdrożenia kampanii bezpośredniej, oparty na narzędziach HCL Unica, składa się z kilku kroków i wykorzystuje kilka modułów dostarczanych w ramach rozwiązania. Wszystko zaczyna się, kiedy na Lider otrzymuje nowy pomysł na kampanię i rejestruje go jako „Request” poprzez moduł HCL Unica Plan w systemie HCL Unica. Następnie Zespół Marketingu Bezpośredniego podejmuje decyzję dotyczącą kontynuacji pomysłu na kampanię. Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany, rezerwowana jest data realizacji kampanii.
Kolejnym krokiem jest koordynacja przygotowania layoutów/kontentów, która odbywa się przy współpracy z Departamentem Promocji Marki. Lider odpowiada za nadzór nad całym procesem, w tym za ustalenie przepustowości kanałów, terminów realizacji kampanii i zakresu materiałów marketingowych. Do tworzenia materiałów wykorzystywanych w kampaniach można użyć modułu HCL Unica Deliver.
Następnie przygotowywane są szczegóły związane z kampanią, takie jak briefy, skrypty czy treści komunikatów marketingowych. W tym etapie istotne jest dokładne doprecyzowanie wszystkich ustaleń dotyczących kampanii. – Narzędzie HCL Unica poprzez moduł HCL Unica Plan umożliwia tworzenie zadań i przypisywanie ich odpowiedzialnym osobom lub działom, co ułatwia monitorowanie postępu prac. Pozwala on również na pracę nad kolejnymi wersjami kontentu w jednym spójnym środowisku, aż do momentu wypracowania ich finalnej wersji – wyjaśnia Marcin Milczarek, Business Development Manager z Data Force.
Kolejny etap to przygotowanie baz danych i naliczenie scoringów, jeśli jest to wymagane przez kampanię. Zespół odpowiedzialny za przygotowanie baz, dostarcza je w odpowiednim terminie i formacie, a osoba odpowiedzialna za konfigurację kampanii w dedykowanych modułach: HCL Unica Campaign (kampanie Batch), Interact (kampanie real time), Journey (kampanie z zaplanowaną podróżą klienta), przeprowadza wstępne przeliczenia i testy wysyłki komunikatów marketingowych.
– Po analizie testów i weryfikacji potencjalnych działań marketingowych, kampania jest gotowa do wysłania. Narzędzie HCL Unica umożliwia zaplanowanie harmonogramu wysyłki, a także monitorowanie wyników kampanii w czasie rzeczywistym m.in. dzięki wbudowanemu modułowi raportowemu – mówi Marcin Milczarek.
Po zakończeniu kampanii, Zespół Analityków weryfikuje jej skuteczność i efektywność. Narzędzie HCL Unica oferuje wiele raportów i wskaźników, które pomagają ocenić wyniki kampanii, takie jak: wskaźniki otwarć, kliknięć, konwersji czy zwrotu z inwestycji.
Na podstawie zebranych danych i wniosków, Zespół Analityczny może dostarczyć rekomendacje dotyczące dalszych działań marketingowych oraz optymalizacji procesu biznesowego opartego na narzędziach HCL Unica.
Sekwencja oparta na narzędziach HCL Unica obejmuje: zgłoszenie pomysłu na kampanię, koordynację działań z różnymi zespołami (dzięki modułowi HCL Unica Plan), przygotowanie i konfigurację kampanii, wysyłkę komunikatów marketingowych (dzięki modułom HCL Unica Campaign lub Interact), monitorowanie wyników kampanii oraz analizę efektywności. Narzędzie HCL Unica ułatwia zarządzanie tym procesem, zapewniając kompleksowe rozwiązania do planowania, realizacji i analizy kampanii marketingowych.
Informacje
Data Force Group to firma z ponad 15-letnim doświadczeniem we wdrażaniu narzędzi zwiększających skuteczność marketingu opartych o analizę danych i metody AI. Zespół DFG, który składa się z ekspertów i pasjonatów wielu dziedzin, oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie analizy zachowań i potrzeb klientów, efektywnej komunikacji i zwiększenie sprzedaży.
Spółka ma w swoim portfolio wdrożenia dla takich marek jak: Ultimo, Vectra, Toya, Biedronka, Play, Cyfrowy Polsat, Plus, NC+, Skoda, Volkswagen, Metlife, Raiffeisen Bank, Kredyt Bank.
HCL Software to producent oprogramowania o globalnym zasięgu. Firma oferuje szeroki zakres produktów i usług, w tym wyspecjalizowane systemy dla przedsiębiorstw z sektora finansowego, telekomunikacyjnego, administracji i ochrony zdrowia. Poza oprogramowaniem służącym do automatyzacji procesów oferuje systemy do śledzenia ścieżek sprzedażowych, analizy i wizualizacji danych, zarządzania i optymalizacji procesów.
Kontakt do sprzedawcy
Dalius Kubylis
Head of technology
dalius.kubylis@dataforce.com
Paweł Szulakowski
CEO
pawel.szulakowski@dataforce.com