obrazek-543
5 minut czytania

Omnichannel marketing automation w UPC
jedna platforma dla pięciu rynków w regionie CEE

Trzy razy więcej obsługiwanych kanałów komunikacji oraz więcej realizowanych co miesiąc kampanii. To tylko niektóre efekty wdrożenia przez Data Force Group rozwiązań marketing automation w firmie UPC w Polsce oraz 3 innych krajach regionu CEE. Rozwiązanie wspiera strategię UPC polegającą na kreowaniu wartości w celu zwiększania satysfakcji klienta.

Liberty Global to największy międzynarodowy operator telewizji kablowej, obecny także na polskim rynku pod marką UPC. Realizując strategię zwiększania satysfakcji klientów, jednym z elementów, na które stawia firma jest silniejsze oparcie procesów decyzyjnych i dalszego rozwoju na przetwarzaniu danych (data driven). Ich analiza umożliwia optymalizację treści, lepsze dopasowanie promocji do indywidualnych potrzeb klientów oraz spersonalizowane rekomendacje. Aby zrealizować to ambitne zadanie niezbędne było wybranie dostawcy, który zaprojektuje i wdroży system marketing automation dopasowany do modelu omnichannel i służący do zarządzania kampaniami marketingowymi na wszystkich rynkach Europy Środkowej.

Do realizacji tego strategicznego projektu wybraliśmy Data Force Group. Zdecydowało o tym wieloletnie doświadczenie z zakresu wdrożeń marketing automation i big data, świetna znajomość branży telekomunikacyjnej, a także liczny i kompetentny zespół, który był w stanie zrealizować nasz skomplikowany projekt.

– wyjaśnia Janusz Nowak, VP OSS LG & CIO CEE.

Wyzwanie

UPC jest obecne w pięciu krajach Europy Środkowej i Wschodniej (Polska, Węgry, Rumunia, Czechy i Słowacja). Z podziałem na pięć rynków wiązało się największe wyzwanie projektu – stworzyć jedną platformę IT przy równoczesnym dostosowaniu jej do potrzeb poszczególnych rynków. Każdy z nich ma bowiem trochę inną specyfikę, procesy biznesowe mogą się różnić i wykorzystuje się różne dane oraz kanały kontaktów z konsumentami.

Rezultaty

Pierwsza część projektu, obejmująca wdrożenie systemu na rynku polskim i czeskim, została zrealizowana. Przy okazji warto zwrócić uwagę, że prace były prowadzone równocześnie w kilku krajach, co było dodatkowych wyzwaniem związanym z realizacją przedsięwzięcia.

Data Force Group doradziło UPC wybór oprogramowania IBM Marketing Software (Unica), które doskonale odpowiada na potrzeby firm prowadzących na dużą skalę marketing wielokanałowy. W ramach wdrożenia eksperci DFG zaplanowali także modyfikację procesów biznesowych po stronie UPC, aby organizacja zaczęła pracować w sposób jeszcze bardziej zorientowany na klienta i wykorzystywała wiedzę płynącą z danych do skuteczniejszego osiągania celów biznesowych. Nowy system uczynił marketing UPC wielokanałowym.

We współpracy z DFG szczególnie cenię zrozumienie naszego biznesu oraz kreatywność w znajdowaniu nowych sposobów na zwiększanie skuteczności marketingu dzięki danym.

– podkreśla Tomasz Izydorczyk, CMO UPC Polska.

Wdrożenie nowego systemu znacznie zwiększyło efektywność działań marketingowych UPC w Czechach. Po przeszkoleniu przez konsultantów DFG klient obsługuje platformę samodzielnie. Dział marketingu zyskał również dostęp do dużo bardziej wartościowych informacji zwrotnych, które aktualizowane są z odpowiednią częstotliwością. System zaczął także stanowić wsparcie dla handlowców, którzy mogą korzystać z leadów zebranych w trakcie kampanii. Zwiększenie liczby kanałów komunikacji i jej częstotliwości nie drażni klientów, dzięki dostosowaniu ich do preferowanych przez klientów form kontaktu i ich rzeczywistych potrzeb.

Ostatnim elementem wdrożenia było wsparcie DFG w tworzeniu procesów transferu wiedzy pomiędzy pracownikami UPC w różnych krajach. Służy to wymianie doświadczeń i tworzeniu bazy najlepszych praktyk, które pozwalają wykorzystać efekt skali i zmaksymalizować korzyści, jakie wynikają z wykorzystania systemu w zróżnicowanych warunkach.

Skontaktuj się z nami, aby zwiększyć wartość Twoich danych

POROZMAWIAJMY O WSPÓŁPRACY
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zgadzam się Dowiedz się więcej